Gårdagens tävling

Det bästa när man inte har några förväntningar är att man inte kan bli besviken. Jag hade verkligen inte trott att vi skulle vinna klubbtävlingen och jag har inte varit nervös i förväg heller.
Enda gången jag var nervös under tävlingen igår var när en medtävlare såg ut som att han antingen skulle svimma eller kräkas av nervositet när de ropade upp vilka som gick till kvartsfinal. Jag var nervös för jag klarar inte av att se sånt.
Det var så långt vi kom. Kvartsfinal.  Alltså vidare ett steg. Tyvärr är inte omdömena från domarna öppna på klubbtävlingen. Annars hade jag ju kunnat få en hint om vad vi ska träna på.

Att ett par där tjejens fötter ( det är bara hennes fötter som spelar roll i bugg inte killens) inte var i takt någongång under tävlingens gång gick till final ser jag bara som ytterligare ett bevis på att tävling i dans är offer för domarnas godtycke.

Har sett på filmerna av våra heat och det ser rätt bra ut. Börjar vänja mig vid att se mig själv på film. Kanske iallafall. Det är iallafall nyttigt för mig att se att de kilona jag lagt på mig sen i höstas syns väl på magen :(
Blir att träna både dans och på gym nästa vecka ! Och motionssimma !

Igår kväll var jag till Båberg och dansade till Zlips. Hade en heeelt underbar danskväll (trots att mina fötter och ben var lite sega) och blev uppbjuden av 2 populära danskillar som jag inte dansat med förut !!
Inte illa. Det händer minsann inte ofta att den här slitna 2-barnsmorsan från förorten blir uppbjuden av såna...
Fick dansat med några snabbfoxxfavoriter med.
Usch, vad jag längtar till norrland till sådana danskvällar som man i princip bara snabbfoxxar på alla snabba låtar och inte buggar alls. Mums ! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0