Öviksmaran

Ikväll startar Öviks dansmara och jag är inte där :(
Det blev bestämt redan efter förra årets mara (dels för att det är mitt i vintern och dels att M ville avvakta och åka till hösten istället), men det är klart att nu ångrar jag mig. Jag VILL åka dit !
Merparten av alla dansvänner från Lund i söder till Kalix i norr är där.
Det är minst 16 timmars dans. Jo, jag erkänner att det är mycket mer än vad jag orkar med iallafall, men det är så speciellt med ett dansmarathon.
Lite som julaftons förväntningar och känslan av gemytlighet och mys.
Nu var det ju inte såå längesen jag var i Norrland och dansade (27/12) på Rotan i Skelleftehamn med många av dem som jag skulle ha dansat med på Öviksmaran. Sen att jag hade en såå underbar danshelg när jag var i Stockholm för 2 veckor sen gör det kanske lite lättare att stanna hemma.

Vad är väl en bal på slottet dansmara i Övik ?
Trist, tråkig och alldeeles underbaar....

Ikväll är det Let´s Dance iallafall. Lite tidsfördriv när jag är ensam med barnen.

Kanske vi åker till Trollhättan på dans imorgon, men det är ju en bit att köra hem sent på natten...

ps. Jag skrev ett blogginlägg igår om Buggträningen igår. Hmm, glömde jag publicera innan jag stängde av datorn eller har blogg.se problem för femtielfte gången ??? Varför kan jag inte lära mig att skriva alla blogginlägg i en editor som autosparar ??? ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0