The Elizabeth hotel


Förkylningen efter Övik är seg att bli av med i ett land som är så varmt och alla byggnader är luftkonditionerade. Så jag har en kofta i ryggsäcken som jag tar på mig när jag går inomhus...
Hostar mycket mindre när jag är utomhus, antagligen för att det är så fuktigt. Men till vår stora förvåning har det inte regnat sen vi kom hit. Det är ju trots allt monsunregnperiod.
Vi bor på The Elizabeth hotel, Exekutive floor, högst upp på våning 12. Ett lite äldre hotell med mycket marmor och utvändiga glashissar. Mysigt, men sängen är nog bara 140 cm bred och väldigt svajjig....
Hotellet tillhandahåller med badrockar och tofflor :)
Vi hade inte beställt frukost pga de hutlöst upptrissade hotellpriserna pga F1-loppet så det är bra både för midjan och sömnen.
Det är bara en liten gångpromenad ner till Orchard road och en massa härliga matställen som serverar frukost och annan mat hela dagen. Idag är vi uppe tidigt för att hinna med lite shopping innan loppet ikväll.

Singapore är verkligen min favoritstorstad nummer 1 och när vi gick förbi en internationell skola igår så började jag fantisera om att dottern (eller sonen) kanske skulle kunna vara utbytesstudent här när de blir större ?
Det är ju en av världens säkraste storstäder, fast jag hade nog haft svårt att hålla mig härifrån. Det är ju inte meningen att mamma ska följa med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0