Hoppade över kursen

Det blev ingen kurs och fridans för mig på dansklubben igår. Mannen jobbade hela dagen och eftersom vi bara har en fungerande bil  (nej älskling, det är ingen pik till dig, jag går gärna) och jag sååå gärna ville åka och dansa på Alingsåsparkens säsongsavslutning så jobbade han till efter 18 (kursen är 17-18.30) alltså åkte jag direkt till Alingsås när han kom hem.
Halvvägs dit upptäcker jag att jag glömt öronpropparna hemma. *panik* Brukar ha flera par med mig utspridda i diverse fack och fickor i dansryggsäcken. Men denna gången hade jag tömt den noggrant för vi hade med den till simskolan i tisdags...
Väl framme i Alingsås sladdade jag in på Preem. De hade inga !?
Kom sen på att M (danskompis från Trollhättan) alltid hade med sig öronproppar i bilen, puh. Han blev min riddare i nöden. För nöd hade det blivit utan proppar för Chorus spelade rätt högt.
Många snabba låtar och endast ett fåtal korta lugna låtar blev det under kvällen. Sista dansen var dock både lugna och normallånga. Väldigt bra coverband. Spelade bara riktigt klassiska låtar som man kunde tralla med i om man orkade :)
Vissa klagade på tempot, men jag bara log och retade dem för dålig kondis !
Dansade med en kille som hade en så annorlunda stil att jag hade svårt att följa. Skämdes sååå för så dåligt har jag inte dansat med någon på säkert 9-10 månader.
Jag fick en ny chans (1 lugn låt) efter pausen och då gick det mycket mycket bättre, men jag tvivlar på att han kommer bjuda upp mig om vi säger så...
Nåja, alla kan inte passa alla !
Iallafall inte mig. Det finns dem som jag får instant-ischias av att dansa med. *aj* Behöver kanske inte nämna att dem undviker jag så gott det går. Sen finns det andra som jag tycker är helt ok att dansa bugg med, men deras foxx är så beige och tråkig att tiden står stilla och vice versa....
På fredag är det sista moderndansen på polketten på Liseberg. Hoppas ha tid att gå dit. Annars blir det dans på klubben på söndag och på torsdag bär det av till Ö-vik och dansmaran !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0