Ändrade vanor ?

Ända sen vi kom hem från resan för ganska exakt en vecka sedan har mina vanor varit helt annorlunda.
Går och lägger mig tidigt (för att jag är dödstrött redan kl. 22)
Är ganska utvilad när jag vaknar 7 för att fixa iordning barnen.
Sover inte på förmiddagarna som jag brukat göra.
Tillbringar mycket tid i köket med matlagning, datorn och TVn.
Jag har alltså inte suttit i soffan på en hel vecka !?

Men det finns en liten förklaring iallafall till den sista. Vi har köpt en digitalbox med hårddisk till köksTVn :)
Den är BARA min !
Boxen som vi har till TVn uppe spelar mannen in en massa Sci-fi på så den hårddisken är snart full. Den nya har jag programmerat till att spela in alla MINA program (och några till barnen). Fast den är lite krånglig och kinkig.
Den dyra vi har uppe är bättre för där kan man sätta bokmärke i programmet man ser på om man måste stänga av och den har mer info om de inspelade programmen. Lite irriterade när jag upptäckte att jag hade hoppat över ett avsnitt för att jag inte visste i vilken ordning de spelades in. Dessutom spelar den in både den ordinarie utsäningen OCH reprisen om man vill att den håller koll på hela serier. MORR !
Fast hellre det än att missa något avsnitt då. Aldrig mer behöver man hålla koll på när program startar. Bara att se när man har tid och/eller möjlighet. Perfekt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0