Ett gymbesök jag sent ska glömma...

Jag har ibland lätt för att komma på idéer.
Vissa är bra, kanske t.o.m geniala, vissa andra kanske mindre genomtänkta...

Så idag pga. tidsbrist tänkte jag att jag packar med alla saker jag behöver, sticker ner till gymmet, tränar och tvättar håret efteråt. Hela familjen skulle till IKEA på eftermiddagen.

Bilen hade maken ställt på pendlarparkeringen vid busstationen så tanken var att jag skulle ta bussen ner, träna och sen ta bilen och hämta ungarna. Jag missade bussen så det var bara för mig att gå ner 2 km.

Väl på gymmet insåg jag tidsoptimist som jag är, att det bara var att sätta igång på järnet om jag skulle hinna ens bli svettig på 20 minuter OCH sen hinna duscha. Uppvärmd var jag iallafall...
Dessutom var det första gången jag duschade på gymmet, brukar alltid göra det hemma efteråt annars. Kikade snabbt in bland duscharna och kollade, Yes, det fanns handduschar så mitt långa hår hade en chans att bli rent...

Träna, träna, träna. 10 minuter över till dusch och påklädning. Hmm, kanske kan gå ?
Var helt ensam i omklädningsrummet, det var skönt !

Alla flaskor på rad i duschen och munstycket i handen. Någonslags high-tech panel, men jag fattade vad som var varmt och kallt och vattnet kom i en kraftig stråle, bra !
Blöta håret, tvåla in mig och trixa med balsamflaskan, bråttom, bråttom !

Vattnet stängs av.

Shit, det är timer också. Fumlar, får igång vattnet.
Iskallt vatten forstar över mig från den väggfasta duschen !

IIIIIIIiiiiii !!!!

*Hoppas ingen hörde mig*

Shit, jag har mascara och kontaktlinser !
Fumlar mig fram till handduken, torka och återvända in och FÖRSIKTIGT trycka på rätt knapp...

Fnissade för mig själv och tänkte på att blogga om det.
Snabbt krama vattnet ur håret, hinner inte blåsa håret så det dryper fortfarande när jag ska skynda mig iväg. Lite panik... Puh, jag har luvtröja på mig. rullar ihop mitt långa drypande, men rena hår och stoppar ner det i luvan.
Jag blev bara 20 minuter sen, oj då...

Varför finns det inte draperier i gymmets duschar ?
När jag var klar var det vatten på golvet i halva duschrummet bara från mina missöden.
Dessutom gillar jag verkligen inte att stå med rumpan bar offentligt...
Men det var iallafall skönt att duscha direkt efter träningen men jobbig att packa precis rätt saker.
Dock börjar jag få en viss rutin efter höstens simning på Åbybadet varje tisdag då sonen har simskola. Om allt går som planerat kommer båda barnen ha simskola på torsdagar nästa år och mannen och jag motionssimmar under tiden ! Tror inte det finns något som gör mig sååå hungrig som simning...

Kommentarer
Postat av: Emelie

haha kan bara le!

detta var RIKTIGT bra skrivet! =) =) ses vi den 6 dec i strängnäs på dansbandskampen?? kramis

2008-11-27 @ 16:01:57
URL: http://dansantakossan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0