Dirtyfoxx och gnuss

I Dansbandskampens spår sprider sig nu de olika dansstilarna både till rykte och som film.
Odd Vesterli som har haft foxtrotkurser för väääldigt många elever på skolor i Skellefteåtrakten förut och nu åker land och rike kring och håller dirtyfoxxkurser (jag gick den i april - 08) har visat för webreportern Frida hur det går till
Han ä en väldigt bra lärare och eftersom han hävdar att det tog honom många år innan han dansade i takt så tror jag det finns hopp för en till mig mycket närstående :)

Gnuss:
På Dansbandskampen i lördags visade Thomas och Anna gnuss. Den sämsta gnuss jag någonsin sett !!!
Jag har väl under min tid som dansare kanske sett 2-3 par som gnussade med munnarna mot varandra. Det gör inte vi andra utan vi gnussar panna mot panna eller haka mot panna beroende på längdskillnaden mellan paret.
Här är en del av en nyinspelad "dokumentär" om foxx och gnuss.
Tyvärr har inte han som gjort kortfilmerna om foxx (14 st hittills) lagt ut den jag är med i på youtube, men så fort den läggs ut länkar jag till den. Det är när jag gnussar (på Öviks dansmara) med mannen som lärde mig gnussa i somras.

Min mobil har bestämt sig för att displayens pekfunktion inte ska fungera så det går inte att mmsa in bilder till bloggen :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0