Blender i Båberg och Lindy Hop

 Här kommer det så småningom en eller flera coola dansbilder som jag inte har tappat ur kameran än...
Blev också fotograferad av Blenders sångerska Maria.


Började danshelgen med att prova på Lindy Hop på Dukes Place på Möllan igår lördag mellan 18-19.45. Testade det för ganska exakt ett år sedan och då var det ohyggligt svårt att hänga med i stegen. Denna gång var det ett enklare steg som användes och det fastnade faktiskt rätt så bra. Kanske börjar få lite dansrutin ?
Danskompisen A var där och mannens kusin D och hans K plus en massa andra dansbekanta. Kvällen till ära hade jag tagit på mig en modern tolkning av  40-tal och håret var uppsatt i en 40-tals frisyr och läpparna var röda !
Men eftersom Blender spelade i Båberg samma kväll hade jag avtalat samåkning dit från Möllan med en dansfavorit som heller inte ville missa dem så vi åkte norrut vid 20-tiden.
Lite sent anlände vi och han försvann fortare än blixten. På uppbjudningszonen var ett stort överskott på killar och inga jag kände igen/som såg ut som motionsdansare...
Men sen såg jag W, lättnad ! Drog ut honom på dansgolvet och han fick foxxa med mig i 40-talsklädseln. Sen gick jag och bytte om till mina vanliga danskläder, vanans makt är stor och inte lika svettigt...

Mitt i vimlet såg jag E ! Men vad gjorde hon i mina trakter ??
Lyckades inte hamna på samma ställe som hon förrän strax före pausen. Innan dess hade jag bara vedermöda med 3 onyktra varav den sista lämnade jag odansad 2 meter in på dansgolvet då han trots spritstank hävdade att han var nykter *morr*
En av dem kände jag att han kunde dansa men balansen och takten var pajj pga alkoholen. Sa flera gånger åt honom att jag ville dansa med honom nykter en annan gång. Visade sig senare på kvällen att jag dansat med hans pappa :)
Så det blev 2 vändor med W före paus och jag undrade om jag gjort rätt som åkt till Båberg ?

I pausen bjöd jag upp E. Vilken pärla !!! Hon kan foxxa hon. Så vi foxxade flera gånger under resterande kvällen och extranumren bokade hon med mig :)
Hon bubblade sig rakt upp på 10 i top-listan över foxxfavoriter. Sen avlöste den ena foxxen bättre än den andra och några bra buggar hann jag med inimellan också.
Min vana trogen hade jag en ny dirtyfoxx-elev M som efter foxxen fick i hemläxa att böja på knäna och öva på att rita siffror med höfterna...
Takten satt perfekt och dansglädjen finns så jag tror på honom, buggen var en fröjd.

Sen avlöste den ena underbara dansen efter den andra (bl. a med en värmlänning) och när jag åkte hem var jag alldeles dansnöjd...
Tänk att det kan svänga så från före och efter paus ?
Var alldeles speedad så det tog tid att varva ner, äta och tvätta håret osv. Kom i säng 5.30 å hade sån värk i knäna att jag fick ligga sömnlös en bra stund trots att jag smorde in mig (överallt där det ömmade) med Voltaren gel. Mina knän gillade nog inte att kicka så mycket (grundsteg i Lindy Hop) så nästa gång ska jag försöka att värma upp lite.

Nästa lördag spelar Shake i Båberg och det missar jag INTE !
Peppe har bästa rösten i Dansbandssverige, här är ett exempel och ett annat exempel.
Men jag tycker att hans röst låter bättre live utan en massa studiojoxx...
De tävlar i Dansbandskampen den 6/12. Men de har nog inte en chans mot soffsittarnas favorit Scotts.
Shake har en speciell plats i mitt hjärta eftersom det var de första dansband jag dansade till för över ett år sen. Tror dessutom att de är bandet jag dansat till flest gånger under året. Nej, jag har inte följt dem runt, men det har fallit sig så och den 27/12 spelar de i Skellefteåhamn och eftersom vi är i Luleå och firar jul så ska jag dit !


Kommentarer
Postat av: Emelie

hehe tack för dina vänliga ord! men du är med GRYMT bra! du följer ju hur bra som helst!! =)

ser fram emot bilderna på oss! kan jag inte få dom??

KRAMIS

2008-11-26 @ 00:11:06
URL: http://dansantakossan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0