Valborg/1 Maj/Kristihimmmelsfärdshelgen

Valborgsmässoafton hade vi fest med grillat, god dricka (precis lagom), dans och singstar-sång. Hoppas vi inte väckte allt för många grannar när vi skrålade för full hals med öppen dörr, uups...
1 Maj satt maken med deklarationen ( Tack älskling! ) och jag sydde på 2 lapptäcken till kompisar/släktings bebisar och började på en sommarkjol i indonesisk batik. Jag har precis lyssnat klart på tredje boken om Karl Blomqvist och Lisbeth Salander av Stieg Larsson och har drabbats av "följetongs-abstinens" :(
Har några böcker av Leif GW Persson på lager, men de har inte blivit inlagda i mobilen än.
Idag är det shoppingdag, ska bl.a köpa födelsedagspresenter till ett kalas vi ska på imorgon och sen ikväll är det dans med M på ett ställe vi aldrig varit på. Ska bli spännande ! Det kommer nog lite dansbekanta dit också så dansen får lite variation ;)
Imorgon är det stort kalas hos vänner och på söndag kväll är det buggkurs och fridans på klubben.
Maken har pollenallergi så han har det inte lätt just nu, stackarn. Han är jättetrött men kan ändå inte sova ordenligt. När han andas piper det i luftrören och hans näsa är täppt. Han tar allergitabletter, men de lindrar bara symtomen.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Åh jag läste fel, tyckte du tog det så lättsamt när du spydde på två nya fina lapptäcken i bakfyllan medan maken deklarerade!

2008-05-07 @ 18:54:56
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se
Postat av: ingela

Hahaha, nä, jag vart faktiskt inte bakfull för jag dansade och sjöng mer än jag drack. Har så svårt för att bli riktigt full hemma. Det är alltid något som ska fixas och donas och så glömmer jag bort glaset...
Långfredagen blev dock historisk. Fast då var jag också rätt pigg dagen efter.

2008-05-07 @ 19:56:55
URL: http://ingelasmobil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0