Fredag

Idag var jag ÄNTLIGEN och tog foto till körkortet. Tappade ju bort körkortet på långfredagen och nu i helgen ska förnyelsen skickas in, minsann !
Smart att fixa iordning sig när det är 26 grader varmt (?), puh, fick skynda mig snabbt in på fotoateljén för att inte få värmaslag och röda kinder. Fotografen ville absolut att jag skulle skratta. Skratta !!??
På ett körkortsfoto ska man inte skratta !!!!
Jag vill väl inte att personalen i mataffären ska fnissa åt mitt körkortsfoto ?
Jag försökte le på ett allvarligt sätt och sen fick jag välja mellan tre olika foton. Valde givetvis det mest allvarliga. Det fick jag betala 140 kronor för. Hutlöst !
Sen bar det av till några klädaffärer, ville se på capribyxor för nästan alla jag äger är för stora. Hittade jättesöta ljusa stretchjeans på Kappahl och vad fanns det kvar ? 34,36 och 38... *suck*
Däremot köpte jag en ny bikini på Lindex. Svart med beige och silverdetaljer på halva ordinarie priset, hittade också ett par tights och ett linne/tunika till dottern. Plus att jag hade fått sms om 25% på hela köpet så det blev rabatt på redan nedsatta varor. Sånt gillar jag !
Hämtade barnen och dottern tjatade om att åka till Finnsjön och bada. Det är inte mitt favoritställe så efter lite funderande ringde jag grannen (som har samma dagmamma som mig) och hon funderade också på att åka och bada så vi bestämde oss för att träffas vid Stensjön.
Snabbt hem och packa badkläder, flytsaker och mat. Färdigkokt spaghetti, lergöksskinka och grönsaker. Saft och bullar från frysen och sen iväg.
Det blev mysiga timmar på stranden och det var rätt varmt i vattnet. Tur att jag hade med mat för barnen blev väldigt hungriga efter en stunds stojjande. Skönt att jag fick en plats under ett träd i skuggan där jag kunde sitta och sticka på en liten mössa till en väninnas lille förtidigt födde son.
Varför kan jag inte komma ihåg att ta kort när mobilen ligger i handväskan ??
Väl hemma badade barnen, blev tvungen att tvåla in dem ordentligt när de lekt och grävt i sanden/leran på stranden.

Tack vare en väldigt bra CD med Casanovas har jag städat i köket, diskat och dammsugit hela undervåningen. Tänk att man kan bli så motiverad av musik :)

Har tillbringat kvällen med att se bort lite inspelade TV-program medans maken är ute och roar sig kungligt med M på en konsert. Han lär nog snarka gott när han väl kommer i säng så jag tänker ta en "tidig" kväll och inte vänta uppe som jag annars brukar. Imorgon blir det ett lugn hemmadag men vi kommer nog med stor säkerhet grilla och umgås med grannens man för han är ensam hemma med barnen...
Imorgon blir det bilder på bloggen !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0