Nu har det börjat...

Nu har evighetsarbetet med att måla huset börjat.
Jag har nästan använt upp en hel stor rulle med specialtejp för att sätta upp plast för fönster och balkongdörr och altandörr innan tvätt av fasaden och sen målning.
Tredje året i rad som vi håller på. Första året söderväggen, ifjol kom vi lite mer än halva väster och iår hoppas vi kunna måla färdigt väster och norr och öster. Norr är sist i prioriteringen för där behövs byggnadsställning som är svindyr att hyra.

Nåja, iår har jag ju iallafall en stor morot/belöning och det är att om jag blir klar i tid på kvällen innan daggen kommer kan jag åka och dansa :)
Mycket frisk luft och fin solbränna får jag också.
Dessutom behöver jag inte upp på taket som ifjol när jag målade takkupan. Lite läskigt att sitta så långt upp i luften utan säkerhetslina eftersom vårt hus ligger på ett stup. Men Jörgen stod på en stege nedanför mig och tittade på när jag målade så jag inte ramlade ner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0