Här går det undan !

Ikväll har vi bokat hotell i Singapore och campingbil till Nya Zeeland. Hoppas vi får campingbilen med The Muppet show eller Far Side !

I eftermiddag var vi på My Planet och fick en flygbiljettsreservation. Det blir rätt dyrt, men F1-loppet gör det ju svårt att få billiga flygbiljetter till och från Singapore...
Funderar på om det går att pressa ner priserna lite till, men Quantas är enligt vår erfarenhet (flög med dem till Australien och Nya Zeeland förra gången) ett underbart flygbolag med bra service. Barnen fick en stor påse full med godis, leksaker och pyssel som höll dem sysselsatta. De vuxna fick en stor påse med vatten, godis, chips, öronproppar, sovmask och sockor (!?)

Tänk att vi började planera denna resan vi nu ska göra redan när vi åkte hem från Nya Zeeland för 3 år sedan. Vi ville tillbaka och uppleva naturen, miljön och lugnet utan svärföräldrarna och barnen. Tur att jag redan har övat på att vara utan barnen så det inte blir så svårt. Nu är det en vecka kvar tills jag får krama dem igen !!
Ska bli kul att köra fyrhjulig motorcykel igen, åka speedboat och vandra.

Kommer ändå bli rena budgetsemestern om vi jämför med hur mycket det kostade när vi reste dit förra gången. Fast då var vi i Australien också och så var den resan på 36 dagar.
Denna gången kommer vi vara borta 22 dagar. 3 dagar i Singapore och 16 dagar i Nya Zeeland och sen tillkommer resdagarna.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Ja vad kul det är att planera resor på nätet! Jag kan ägna hur många timmar som helst åt att kolla biljetter, tidtabeller och allt möjligt! Även om jag inte ens är helt hundra på att jag ska resa.

2008-07-02 @ 15:44:21
URL: http://annaamattsson.blogg.se/
Postat av: Annaa M

Oj, vilka bilar! Sansade mig och tittade inte igenom alla men av de jag såg skulle jag velat åka omkring i Stingray, Wood Pigeon eller Peacock.

2008-07-02 @ 15:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0