Olika nyanser av brunt

Idag är en brun dag. Hade inte planerat i förväg vad jag skulle ha på mig till jobbet idag och jag hostade merparten av natten istället för att sova. Tack och lov tvingade mannen mig att sortera in alla mina kläder i garderoben igår så det var bara att sticka in huvudet och dra fram nått. Det var kallt så det blev bruna mormorskängor, bruna leggings, brun klockad manchesterkjol, brun tröja och egenstickad jumper i egenfärgat garn. Inget smink. Jag har inte gått till jobbet utan smink sen jag började här 1 April förra året. Det förstärkte min image som pestsjuk att vara helt grå i ansiktet och ha glasögon istället för linser. Det får ni inte bild på, men kanske kläderna.
Dagen känns brun också, kompisen är plötsligt singel igen och jag vill bara trösta. Vad är det som är fel ? Varför ger vissa upp innan det roliga ens har börjat ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0