Inte frisk än...

Nyårsaftonsnatten blev bättre än jag kunnat tro när jag skrev förra inlägget. Tittade på alla pengar grannarna kastat bort på fyrverkerier och skänkte en tanke till alla stackars människor som sitter och bygger raketer i Kina.
Jag piggnade till såpåss att jag åkte för att hämta mannen vid 2 och fick då pratat lite med vännerna och få träffa nya flickvännen. De verkar vara ett passande par :)
Dessutom är planen att min man och kompisens nya flickvän ska gå nybörjar-buggkurs ihop !
Det skämtades om nyårslöften och jag lovade att inte dansa mer än 3 gånger i veckan, hahaha !
En föreslog att vi skulle skaffa ett barn till men den skickade jag snabbt vidare till det nyblivna paret som rodnade djupt. Mannen lovade att börja motionera och gå ner i vikt. Själv är jag riktigt nöjd med min vikt, 65 kilo och BMI 25.4 !!!
Det har inte ens varit kämpigt att gå ner 10 kilo. Jag har ätit onyttigheter, choklad och alkohol inimellan och ändå har det gått bra.
Bara jag får dansa mer så jag bygger lite mer muskler också blir jag nöjd. Igår hade jag på mig ett par jeans som jag haft i några år och de var så stora att jag var tvungen att ha ett skärp i midjan för att inte tappa dem.
Jag hostar, snorar och har fått ögoninflammation i vänster öga. Hoppas att förkylningen ger sig så jag kan åka och dansa på lördag.
Svärföräldrarna åker iväg till varmare trakter ikväll, tur att mannen är ledig hela veckan så vi kan ställa om till vardag tillsammans. Imorgon ska jag jobba hela dagen. Åh, vad jag längtar till slutet av månaden när det är kursstarter på buggkurserna igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0