Gissa vad ? Jo, dans såklart...

Söndagens kurs på klubben blev en glad överraskning. Det var många riktigt duktiga dansare som skulle gå sista buggkursen så det blev svettigt och trångt i lokalen.
Men eftersom Zlips spelade i Alingsåsparken och jag inte varit på dem tidigare så åkte jag dit pausen.
Danserna i Alingsåsparken har varit bra hela sommaren och i söndags var inget undantag. Det blev både gamla favoriter och några nya. Tyvärr inte en enda hakgnuss (killarna var för korta :) ) men det är kul att panngnussa med, bara lite svettigare...
Igår var jag i Jönköping och dansade på Fröjdens utedansbana. Det ösregnade när vi åkte dit (samåkte med DM-folk), men sen var det uppehåll/duggregn under resten av kvällen. Golvet blev fuktigt vid ingången = jättesträvt så det kändes i ryggen när jag åkte hem.
Mycket folk var där, en del man kände igen från DM och danserna tidigare i år. Fick äntligen dansat med en kille från Värmland som var den första som jag såg gnussa i vintras i Boråsparken. Han hade en stegkombination som jag aldrig testat innan så det var rätt avancerat att följa rätt. Bra för ödmjukheten att dansa med killar med avancerad teknik :)
Dessutom var han en fena på snabbfoxx !
Inte många här hemmavid är så bra på det speciellt inte med gnuss. Får väl hoppas på många snabbfoxxat när vi är i Ö-vik och dansar på maran
.dans med Niklas.
Bild från i somras när jag och en danskompis buggar på Polketten på Liseberg i slutet av en riktigt snabb låt (178 bpm) därav ansiktsfärgen. Håret blir alltid gemonsvettigt så det måste sättas upp. Hur skulle det annars se ut att jag snurrar och piskar någon stackare med mitt genomsvettiga hår !?
Igår vart inte håret så jättesvettigt förrän precis i slutet, för jag hade istället för tofsar vid öronen satt en tofs rätt högt upp på huvudet. Håret var relativt torrt men killarna stötte till den hela tiden i buggen och vissa rappade jag över ansiktet (de blev lite förvånade) så det får bli flätor nästa gång tror jag.

Sonen på 5.5 år är för söt. Nyss frågade han med jättegnällig röst:

Mammaaa ! Hur många dagar är det till söndag ?

Jag: 3 dagar, hurså ?

Nääär ska vi åka till dansen ??

Jag smälter så gullig är han. Vi pratade igår hela familjen om att barnen skulle följa med mig på buggkursen och fridansen på söndag, dottern sa nej vill inte och sonen ropade JAAA :)
Hoppas de spelar någon lugn låt så jag kan dansa foxx med honom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0