Mellandagsrean

Imorgon gäller det !
Det är dags för årets stora shoppingrunda. Mannen vill av någon outgrundlig anledning till Nordstan. Han tror att det går att fynda på Dressman. Själv vill jag till något bortglömt köpcentrum som har masssor med kläder och skor att rea ut :)
Tyvärr finns det bara i min fantasi så det är bara att vässa armbågarna och ge sig in i närstrid...
Tanken är att hela gänget (jag, man, farfar. farmor och 2 barn) ska åka på rean. Jag hoppas att farfar ska vara hemma med barnen så jag kan koncentrera mig på shoppingen 100%. Fast eftersom jag inte åker ensam så kommer jag ändå bli störd hela tiden. Om vi först shoppar kläder åt mannen kanske han och ungarna kan göra något annat sen.
Det gäller att ha bra kläder för att dra av och på hela tiden.
Vi som alltid annars firar jul i Luleå där det ända fram tills förra året varit runt 20 minusgrader i mellandagarna, ni kan tänka er hur jobbigt det är att prova kläder när man måste jättetjock jacka, långkalsonger mössa, vantar och halsduk mm....

En blogg jag läste, Stephiesmode tipsade om att man ska piffa till sig lite när man ska ut och shoppa på rean. Det är en jättebra tips, för man blir inte så köpsugen när man är blek och osminkad i spegeln. Tyvärr har det väl blivit lite väl mycket bröd, choklad och julmust i jul. Men i år kommer jag trotsa att man ABSOLUT inte får köpa lite för små kläder för jag krymper ju fortfarande :)

Morgondagens mål:

  • Kläder till mig och mannen
  • Väskor, har inga snygga...
  • Snygga högklackade skor, flera !

Sen efter rean ska jag och svärmor gå på Figaros bröllop på operan. Torsdag är det arbetsdag och på kvällen ska vi på dans. Mannen ska följa med (det är första gången) och kompisarna så det blir en toppenkväll. Målet är att dansa så mycket som möjligt !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0