Besvikelsen är stor...

Igår var planen att vi skulle ha förfest och äta middag hos M och sen skulle vi på hårdrockskonserten. Efter det skulle vi gå på krogen och vi hade alla tagit ledigt dagen efter. Barnvakt var bokad flera månader i förväg och planen var att hon skulle sova över. Det är sååå sällan (några gånger per år) vi har barnvakt och kan göra saker tillsammans min man och jag. När barnvakten kommer säger hon (trots tidigare löfte) att hon vill åka hem 12, ok, tänkte jag. Konserten börjar 19 så det hinner vi kanske.
Håret var färgat, klädseln var noga utvalda och make-upen var perfekt. Förfesten var ok och vi provade några turer bugg i onyktert tillstånd till hårdrock, det gick sådär i nätstrumpor på parkett...
Konserten men Axxis, Gamma Ray och Helloween var bra, inte så mycket folk som jag trodde så det blev inte för trångt. Jag köpte min första hårdrocks-t-shirt. Den enda alkohol det fanns att dricka var 2.25% cider eller 3.5% öl, så jag drack pepsi. Det blev en lååång konsert. Den slutade 5 minuter över 12 och då var jag spiknykter igen.

 Skickade ett SMS och försöker muta den redan överbetalda barnvakten. Nej, hon vill åka hem. Tack för ingenting. Jag är då så arg att jag kunde gråta, men vill inte förstöra make-upen så jag sväljer förtretet. Skickar ytterligare ett SMS där jag deklarerar att jag hade bett någon annan om jag vetat att det skulle bli problem. Då har hon mage att skriva att: hade jag vetat att det skulle bli så sent hade jag sagt nej !
VARFÖR I HELVETE GJORDE DU INTE DET DÅ SÅ VI KUNDE SKAFFAT EN ANNAN BARNVAKT !!?? hade jag lust att skriva, fast det gjorde jag inte utan vi ringde en taxi och åkte hem direkt efter konserten medan de andra grabbarna fortsatt ut på stan. FAAN...
Suck, vi har pratat om det i månader, hon vet att jag ville att hon sov över (berättade innan att jag bäddat i gästrummet) så vi inte behövde stressa hem, hon får BRA betalt och vi har köpt dyra biljetter för att ha en helkväll på stan och vad får man tillbaka? Kattskit.
Hon har gjort bort sig och kommer ALDRIG någonsin mer få ett rött öre av mig och jag kommer inte att ställa upp med skjuts eller något annat till någon som är så småsint. Så jag är bitter idag, tur att jag ska på en julfest på lördag så man har något att se fram emot. Men det kan ju ändå inte kompensera för gårdagskvällens fiaskoavslutning, jag ville ju gå ut tillsammans med min man och våra kompisar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0