Väldigt mycket har hänt sen sist !

  • Jag har fått ett jobb. Hushållsnära tjänster på gångavstånd från där jag bor. Provanställd i 6 månader på deltid. Coola arbetskläder har jag fått av märket Snickers :P Det enda tråkiga är att jag jobbar ensam...
  • Jag har målat fondvägg i sovrummet (mörklila) och pysslat och fixat med tavlor och piffat till litevarstans i huset.
  • Svärmor har ramlat (också på Boulebanan, precis som svärfar och hans lårbensbrott) och spräckt knäskålen så hon ligger på sjukhuset i Sunderbyn nyopererad och vi vet inte hur det ska gå med jul och deras planerade årligt återkommande vinter/vår på Cypern.
  • Mannen har varit på 2 tjänsteresor, en åt öster och en åt väster.
  • Både jag och barnen har fått H1N1-vaccin, dottern och jag fick båda väldigt ont i armen men jag var den ende som fick frossa, extrem trötthet och låg (!?) temperatur.
  • Jag fick hörnet på micron i pannan igår så jag har en riktigt ond bula :(
  • Vi köpte söta gardiner (vepor) på Hemtex idag med tomtar på. Ett par röda till köket och ett par svarta till allrummet på övervåningen.
  • Barnen har nu sammanlagt under 15 dagar 9 klasskamrater som har kalas. Som värst 2 kalas per helg och barn. Avslutar med discokalas här hemma för att fira dotterns 10-årskalas lördag om 2 veckor. Valium, någon ? :)
  • Idag har vi varit på Teknikklubben för barn på Chalmers (arrangerat av teknikintresserade/arbetande föräldrar). Dagens tema var Optik och barnen uppskattade verkligen "labbandet" och experimenterandet med laser, linser och luras (synvillor). 2 nördiga föräldrar (läs mig och mannen) har förhoppningar om att barnens nyfikenhet ska väckas och de ska hitta något de vill lära sig mer om och förhoppningsvis vilja utbilda sig inom.
  • Planerar en glöggfest på lördag !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0