En vecka sen...

Nu var det en vecka sen 1/4. Jag tänkte skriva en förklaring till mitt aprilskämt, men eftersom mannen läser min blogg kunde jag ju inte skriva förklaringen förrän han läst det. Han gick på den :)
Det som ligger på grannarnas tak (efter kontroll med kikaren) är en plast "Nemo" *fniss*

Barnens morfar hade kurs i Göteborg i helgen och ville därför sova över hos oss mellan fredag och lördag. Men eftersom han är gammal och har problem med ögonen så föreslog jag att han skulle sova över även natten till söndag så han fick tillbringa lite mer tid med barnen och jag kunde åka och dansa.
Så det blev en lite improviserad danshelg men jag sov hemma emellan.
Efter fredagens dans bloggade jag på ett dansforum för det är liksom lite svårt att förklara för "ickedansare" vad vi sysslar med på dans, men lite kanske går att skriva om ?
Fråga vid oklarheter ;)

Jag är fortfarande lyrisk efter Shakes spelning på Möllan i fredags !
Wow !! Vilken musik !! Vilken sång !!

Shakes skiva "New Beginning" har gått på repeat i bilen flera månader och barnen diggar den stenhårt. Dock tyckte de även om Scotts när jag frågade vilket dansband som var deras favorit (!?)
Men de är förlåtna eftersom de sett Scotts live och dansat till dem...
Golvet på Möllan var tillbaka till normalt och det var mycket folk. Kanske lite förmycket bugg för min smak, men man måste ju tänka lite på motionen/konditionen också *skrattar*
Dansade med många urmysiga favoriter, fick även några nya favoriter och äntligen föra en tjejfoxx igen (förlåt för att jag var sååå ringrostig och det var bra att du påpekade att jag förde tjejsteg till att börja med)
Såg ett dansspöke dansa förbi. Alltså en person som man skulle vilja dansa med men inte vågat bjuda upp än, eller förresten det var två där igår. Jag som aldrig är blyg eller har svårt att bjuda upp !?
Många glada gapskratt bjöd danspartnern M på under pausens dans (man måste ju utnyttja alla dansminuter när man bara har 3 timmar att dansa på) Han hade fått frågan på torsdagens foxkurs vart han hade frugan ?
Han blev helt ställd och svarade: Hon är hemma med barnen.... för hennes make är iväg och jobbar....
*ridå*

Blev uppbjuden en gång i fredags, totalt summerat min tredje uppbjudning på 4 danskvällar !!?? De andra två var på Bhonus i Spekerödsparken... Tur att man kan bjuda upp själv och inte står där som en panelhöna...

Sen i lördags så åkte jag till Örebro och dansade till Zlips och tyvärr fick jag inte tag på någon samåkning så jag körde ensam i hyrbil (Atos den här gången, tyvärr) dit upp.
Det var nämligen så att en MASSA dansmänniskor vallfärdade (nästan) till Brunnsparken bl. a var det 2 stora fox-kurser i närheten och det spred sig som ringarna på vattnet. När populära dansare åker till en dans vill andra dit och dansa med dem osv. och när jag hörde att även ett stort gäng från Dalarna skulle dit så var det inte bara att dansa med norrlänningarna som lockade...
Det blev dans med många gamla goda favoriter, men jag gick bet på norrlänningarna :(
De var antagligen redan fullbokade innan de åkte söderut, så jag fick nöja mig med Dalkarlar (och kulla ;) fast hon är ju från norrland från början och en av dalkarlarna är ursprungligen från Sundsvall *fniss*
Fick iallafall både gnuss och baktaktsfoxx (oj, nu blev det fikonspråk igen, sorry !) busig bugg och många snabbfoxxar. T.o.m spelade en kille luftgitarr på mig :). Till min stora glädje hade gnussaren från Tranås redan kommit ut på dansgolvet efter sin ryggoperation. 8 veckor sen steloperation och en massa pyssel och knåp i ryggen dansade han som bara den ! *förvånad*
Blev uppbjuden flera gånger så jag minns inte exakt hur många !?
Kanske det faktum att jag klagat "offentligt" på förut nämda dansforum som det gjort skillnad ?
Stod inte mer än ett par danser och då var det på jakt efter de där eftertraktade norrlänningarna som var som osynliga varelser när man aktivt sökte efter dem. Men jag fick måånga underbara danser äver denna kväll, faktiskt bara en av tvivelaktig kvalitet, men den tog jag som en guidad rundtur mellan alla goa dansare och för att studera deras teknik lite närmare och se vilka som var alldeles i närheten och kanske blev lediga samtidigt som mig.
Och innan man visste hur det gått till var dansen helt slut och det var dax att åka till Hs kompis C och sova några timmar innan man körde hemåt igen. En massa prat blev det givetvis innan man slutade att vara speedad från dansen så klockan var väldigt mycket när jag somnade...
Det gick lite fortare hemåt än norrut, men atosen gick INTE fort *suck* maxgränsen nåddes vid 118 km/h då hela bilen skakade och det ryckte i ratten. Antagligen dåligt balanserade dubbdäck, men sen var det allmänt dålig väghållning på den bilen så jag hoppas verkligen jag slipper köra en sån igen...
Morfar överlevde, nejdå, han klagade faktiskt över att det inte varit något att göra för dottern hade mer än gärna agerat mamma åt lillebror och tjatat och gnatat på honom om sovrutiner och borstat hans tänder osv.

På lördag fyller sonen 6 år och igår när vi var på MediaMarkt kissade han på sig...
*suck*
Inga ombyten i bilen så det var bara för mig att springa till Kappahl och köpa ett par shorts.
Så "straffet" blev inget TV-spel förrän på födelsedagen på lördag. Då svarade han: Det gör inget för jag hade ingen lust att spela TV-spel ändå. Tala på att han gjorde en efterkonstruktion !
Men han fick ändå en "pappa-kommer-hem-present" som han fick dela med syster och det var Twilight-skeppet från Star Wars. Fast det är mest pappa som bygger på den och barnen tittar på....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0