Torktumlaren

Den la av häromdagen.
Mannen konstaterade snabbt att drivremmen var av. Trumman snurrade alldeles för lätt.
Jag ringde och fixade fram en ny drivrem och mannen åkte och betalade den.
Serviceteknikern var skeptisk över att vi skulle kunna fixa det själva (och kommenterade: "ni får väl ringa om ni får problem..."), men skam den som ger sig...
Igår var dagen D som i byte av drivrem.
Det tog några timmar av "blod": min ena arm har ett stort blåmärke efter att den suttit fast inuti maskinen en lång stund medans jag försökte kränga på drivremmen IGEN på styrhjulet, svett: stod mannen för när han envist vägrade ge upp och nästan tårar när jag var så arg att jag slog i plåten för att drivremmen hoppade av styrhjulet än en gång...
Segerns sötma är en stor tillfredsställelse eligt mannen, men jag hade nog hellre betalt några hundra till ett proffs så vi kunde gjort något annat igår kväll istället ;)

Sen har vi även hängt om kylskåpsdörren för ena gångjärnet sprack när sonen fick ett raseriutbrott på dottern och smällde igen dörren. Så för triljonte gången försöker jag nu greppa ett handtag som numera sitter på andra sidan dörren...

Och mitt uppe i all vardag känner jag början till julstämning.
Smyger iväg och stryker mina nya fina julgardiner till de ljuva tonerna av Primal Fear feat. Simone Simons  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0