Nya körkort

Nu har vi lämnat in alla uppgifter för att att skaffa internationellt körkort. Vi letade oss fördärvade efter fotoautomater. Till slut åkte vi till Centralstationen och där hittade vi en automat som vi skulle ta kort i. Jag var först ut. Ok, jag var sminkad, MEN vi kom direkt från simningen så håret var inte alls ok. Det fick jag leva med.
Så skulle jag försöka hänga med i alla val man skulle välja när man antingen skulle trycka på knapp 1 eller 2 på apparaten för att välja bilden som just togs (fan, jag blundande) tur att jag får en ny chans. Sen när alla 4 blixtarna hade gått av skulle jag välja kort. Då valde jag givetvis fel knapp så det blev ett allvarligt kort. Får väl leva med det också.
Makens tur. Nu visste jag ju hur man skulle göra så jag stack in huvudet för att hjälpa honom. Han fick reflexer i glasögonen hela tiden så enda bilden som var ok var en bild där han också var allvarlig.
Så nu kommer vi köra omkring på Nya Zeeland med körkort som ser ut som värsta "mug-shots" det är bara skylten med nummer under hakan som saknas *gapskrattar*
Hoppas inte bilderna registreras någonstans *ryser* kan se bilderna på löpsedlarna, 34-åringen och 39-åringen (nej förresten han är 40 år då )
Bara 21 dagar kvar till avfärd...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0