Core på SATS

Var på SATS och tränade för första gången igår. Det ihållade regnet gjorde mig konstigt nog träningssugen. Var lite nervöst för enligt personalen så vet man inte om det finns plats på lekrummet förrän man är där. Även om man anmält sig till gruppträning. Det fanns inga parkeringsplatser när vi kom ner heller. Spöregnet fick mig att göra en fuling :)
Jag ställde bilen på en parkeringsplats längst in på en hyrd parkering. Folk på det företaget är ju ändå inte där på kvällarna...
Barnen var riktigt exalterade och ville in och leka. Det var ett ordentligt kontrakt som skulle skrivas på för att få in dem, men det verkar vara ett bra system att ungarna har var sin "journal" där all info står och jag skriver in och skriver ut dem själv. Dessutom ska man ange hur länge barnen kommer vara där, max 1½ timma. Bra system för då kan de ju säga ungefär hur länge man kan bli tvungen att vänta om det är fullsatt.
Klassen SATS-Core 30 var en stor besvikelse. Ja, det står i beskrivningen att det är träning för mag och ryggmusklerna. OK. Men det var också allt det var !
Efter 30 minuters krälande på en matta (utan skor) var jag inte ens varm. Hade bara lite krampkänsla i magmusklerna. Så i ren desperation gick jag ut i gymmet och ställde mig på en Crosstrainer (ni vet den där manskinen man "springer" i) tills tiden var inne för att hämta barnen. Då var jag varm och hade precis börjat svettas.
Det pinsamma var att jag inte fick igång maskinen utan fick fråga en biffig utländsk kille om hjälp. Han ställer sig bara på plattorna och trampar igång den. Jag stammade tack och skämdes....
Måste gå dit mitt på dagen och prova alla de andra maskinerna när det inte är så många som tittar på.
Kul med flera stora TVar på väggen framför maskinerna. Då tänker man inte så mycket på att det bara var jag och en tant i 60-årsåldern som var kvinnor. Resten var storögda män i olika stadier av biffighet och ålder.

Imorse frågade dottern om jag skulle träna idag. Hon blev väldigt besviken att jag inte skulle det. Det är inte lätt att förklara för ett barn att det inte är nyttigt att träna varje dag.

Imorgon ska jag testa SATSdans. 45 minuter koregrafi. Det kan bli hur kul eller hur svårt som helst. Rapport kommer....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0