Resumé av 25/5

Har i 2 veckor "hjälpt" en kompis att skriva en resumé (till hans dansförening) av söndagsdansen i Alingsås.
Här kommer den senaste:

I söndags var jag och många andra dansare i Alingsås och dansade till Perikles. De hade tyvärr lite svårt att hålla takten i låtarna, men det tyckte jag kompenserades av att de spelade både schlager, hårdrock och en del poplåtar (fastän de ändå är rätt gamla) :)
Sällan att jag kan sjunga med i så många låtar som jag gjorde. Personliga favoriten var: you're Beautiful....
Golvet var bara fläckvis lite halt och de som dansade försökte samsas så gott det gick när det tidvis blev lite trångt. En favorit jag dansade med föreslog att vi skulle foxxa istället för att bugga för det ta mindre plats och jag är inte svårövertalad ;)
Det var soligt och varmt så vattenflaskan fick ofta besök. Lite (delvis) för att jag var på krogen kvällen innan....
Invigde en kille (som jag gått buggkurs med) i foxxandets ädla konster (bl.a att vara bestämd i förningen) och en annan helt grön kille fick hjälp av mig med förningen för att kunna hålla takten och få till en följsammare foxstil. Bara på 2 foxxlåtar lärde han sig mycket ! Hoppas han är där nästa söndag också.
Fick många riktigt goa danser och som vanligt sprang kvällen iväg. Den tog slut alldeles för fort, men det är ju dans där på söndag igen ! Jag åkte hem alldeles dansnöjd lyssnandes på Zlips....
***************

Tyvärr finns det ingen bild på mig från dansen som jag trodde det skulle. www.beanz.se fotograferade mig och en favorit, men den måste ha blivit misslyckad för den är inte med bland söndagens bilder :(

Kunde inte somna utan gick upp istället. Nu är klockan snart 4 och det ljusnar. Kanske ska prova att sova igen ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0