Dans, mat och svett

Jag har dansat en massa igen, torsdag i Båberg, lördag i Borås och söndag på klubben. Jag vill dansa idag med, men det blir ingen dans (annat än ensamdans hemma) förrän på fredag. Det finns en dans i Jönköping på onsdag, men den kan jag bara glömma....

Jag har lite försiktigt gått tillbaka till att äta så lite kolhydrater som möjligt (jo, ibland syndar jag) och min mage förblir relativt platt under hela dagen istället för att se gravid ut så fort jag äter mjukt bröd. Har gått ner nästan ett kilo till, fast antagligen har jag byggt lite muskler under våren för jag tycker att kläderna sitter lösare. Det är lite svårt att veta hur mycket man kan "överäta" när man som jag dansar så många timmar i veckan. För efter danserna är jag vrålhungrig och det är viktigt för mig att få i mig salt när jag har svettats mycket och druckit så mycket vatten annars mår jag kasst. Har alltid nötter med mig i dansryggsäcken för färden hem.

Lustigt det här med svett. Vissa som dansar blir genomvåta av svett. Andra ser relativt torra ut hela kvällen trots att de dansar massor. Jag brukade inte svettas annat än på varma sommardagar eller utlandsvistelser. Nu när jag dansar svettas jag MASSOR ! Förut tyckte jag det var jobbigt och äckligt, nu när jag dansar märker jag det inte förrän det rinner floder på ryggen på mig. Måste nog börja använda hårband/pannband så svetten inte rinner ner i ögonen....

Så en inte allt för smickrande bild på mig från i torsdags i mina nya Nikebyxor. De får klart godkänt som dansbyxor, trots att de inte har någon bakficka (bara framfickor) !
Det är skitkul att dansa !!

image77

Kommentarer
Postat av: Emelie

visst svettas man floder på dans! men vi kallar det för "ren svett" för den luktar inte...
om jag ska jämnföra min svett på jobbet som blandas med kosvett och kobajs så luktar danssvett mumma =) hahaha
jag byter oftast om i pausen och laddar om med frukt =)

brukar ha med mig en handduk och torka ansiktet med också =)

kram kram

2008-05-12 @ 17:46:36
URL: http://dansantakossan.blogg.se
Postat av: ingela

Handduk använder jag med. Till ansiktet och håret på höger sida...
Har t.o.m sytt in mitt namn på handduken med symaskinen :)

2008-05-12 @ 19:28:18
URL: http://ingelasmobil.blogg.se
Postat av: Emelie

Jo, vi sätter på maskinerna för hand och vi mjölkar ur dem för hand!

lrf har haft hand om kalendern förut men nu har han som hade ordning på det slutat... snyft...
men visst är det snygga bilder! =)

2008-05-14 @ 10:37:26
URL: http://dansantakossan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0