Varmt !

Det är varmt och jag har haft en ordentligt pulserande huvudvärk sen jag vaknade imorse.
Om en timme ska jag gå en bra bit för att hämta 2 trötta och svettiga barn och sen motivera dem att gå hela vägen hem i uppförsbacke. Uppgiften känns mig övermäktig....
Hmm, får nog bli glasspaus på ICA halvvägs hem.

VARFÖR ska det bli så här jävla hett så det känns som om hjärnan smälter ?

Det har alltså inte regnat här på en hel månad. Det regnade 1 Maj och sen ingenting. Vattnade gräsmattan, Magnolian, syrenhäcken, smultronbänkarna och rosorna igår.
Tur att syrenblommorna slokade för annars hade jag nog inte tänkt på att de behövde vattnas så mycket.
Rosorna hade massor med bladlöss som jag först mosade så gott det gick (jag har ljusgröna naglar idag) och sen spolade bort med vattenslangen.
Rensade ogräs för första gången iår i lördags. Det tog 2 timmar och jag fyllde en hel sopsäck. Skönt att ha liten trädgård, puh.
Skulle försöka göra middag lite snabbt i värmen igår innan maken skulle åka på dotterns ridning (tack älskling för att jag slipper !!!)  grillade korv på gasolgrillen. Då tog gasolen slut !
Fick steka klart i stekpannan. Tur att det bara var korv...
Den tuben har räckt i 4 år om jag inte räknat fel. Då har vi ändå grillat mycket på somrarna och en och annan gång på vintern med. Senast på Nyårsdagen tror jag det var.
Fast just nu är det för varmt för att ha någon aptit. Vill bara ha något salt...

Hoppas det blir lite svalare till imorgon kväll då jag ska dansa igen.
Söndagskvällens dans var varm. Bilens termometer sa 28 grader när jag stannade på parkeringen. Första danserna kändes som att dansa i en bastu med kläderna på. Sen när jag blev ordentligt genomsvettig var det skönt att gå utanför i skuggan där det fläktade lite och svalka av mig. Vattenflaskan i ena handen och en handduk att torka svetten med i andra. Det var ingen idé att försöka vara fin i håret. Luggen satten jag upp stramt åt vänster med hårspännen och hårtofsarna (en bakom varje öra) blev till rufsiga ihoprullade bollar för att undvika att min hårsvett centrifugerades iväg när jag snurrade. Vilade mycket och tog det ovanligt lugnt. Så när jag åkte hem var jag rätt otrött. Synd att dansen började så tidigt ! Hade varit betydligt svalare om den börjat 21 istället för 18.


Kommentarer
Postat av: Bim H-D

ler

Tänk så olika - jag NJUTER och mår hur gott som helst!!! Lediga dagar är solsängen min vän... Tom vovve med tjock päls ligger i solen hos mig, en Alaskan Husky(!) och njuter... dock jagar jag in henne i skuggan rätt ofta ;) Ja, vattenflaskan är med, vatten går det åt ;) Men, jag njuter så länge det varar - blir nog inte SÅ länge, nä...

Må så grankott... ja, jag HAR trädgård, kan dock INTE vattna, då vi har gemensam brunn med flera andra... och vi har inte dragit upp sjövatten, än... 2010? ;)

2008-06-03 @ 18:09:18
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/index.htm
Postat av: Emelie

ÅÅ vad synd att du tycker så.. jag som njuter såå av värmen!!

men korna lider som tusan..

men tänk, snart har vi minus 20 grader o snö... fyyy...



njut nu! snart är det för sent..



KRAM

2008-06-03 @ 21:04:13
URL: http://dansantakossan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0