Dax att börja boka.

Nu är det hög tid att börja boka upp allt på vår resa i September-Oktober till Singapore och Nya Zeeland. Det är kul att planera och fixa sånt här. Skulle kunna jobba med det för jag är bra på det också, men tyvärr måste man nufötiden ha formell utbildning för att få jobb som resesäljare eller dylikt.
Så jag får nöja mig med att bara vara hobby-researrangör. Denna gången ska vi försöka resa lätt (!?) och ha ryggsäckar och en liten resväska. Vi kommer att hyra en liten husbil på NZ så då vill man inte ha så mycket packning.
Jag och mannen var på Naturkompaniet häromdagen. Coolt ställe !!! Kan nog bli hur dyrt som helst om man shoppar loss i den affären. De hade bl.a något som var nytt för mig. T-shirts i tunn merinoulltrikå i glada färger. Plus en massa andra roliga prylar som är bra att ha...
Jag som är smått Tupperware-tokig gick igång på det här kitet. Är det inte helt bedårande ? Fast den jag såg hade rosa lock. Något som jag bara måste köpa är ett termarest-sittunderlag. Kommer rädda mig från att få totalt träsmak när jag sitter stilla för länge bl. a på flyget. Ryms i handväskan.
Vi har köpt (på Stadium) en lite större typ midjeväska fast den är rektangulär med en massa fack och en ny toalettsaksväska till mig för den jag har är för liten.

Bara lite drygt en vecka tills vi är uppe i Luleå hos barnen. De trivs väldigt bra hos farmor (farfar är i Norge och fiskar men kommer hem imorgon tror jag) och har nästan inte tid att prata med mig i telefon för de bakar eller pysslar. Sonen låter så stor och förståndig i telefon, men jag kan fortfarande inte prata med honom utan att gråta....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0