Dansbakis

Var på dans igår  (Casanovas) och dansade non-stop i 3 timmar så idag känner jag mig lite bakis. Trött, seg, hes, törstig och lite ont i huvudet, ryggen och benen. Det blev gnuss-kurs nästan hela kvällen igår med 2 danskompisar....
Golvet var preparerat med pulver så det var såphalt. Fast det gjorde snurrarna och twistarna lättare. Men det blev tidvis lite bakhalt :)
Fattar inte hur tiden kan gå så fort, innan jag visste ordet av det var dansen slut. Var kissnödig när jag gick till dansbanan, men när jag kom fram glömde jag bort det och kom inte på det förrän dansen var slut.  *oj*
Glömde dricka vatten också. Blev bara 3 turer til flaskan och 7 dl. Fast det var inte så varmt och det blåste tidvis rätt mycket.

Casanovas gjorde en helt underbar spelning och det var inte helt fel att jag har deras senaste skiva så att jag kunde texterna till sångerna utantill !!
Man får ladda ner deras nya singel gratis, men jag får inte det att funka :(

Är gräsänka idag, maken är på jobbäventyr med övernattning. Hoppas han kom ihåg att packa klädombyte. Hjälpte honom att packa en resväska med playstationen, mikrofonerna till singstar, öl och whisky till efterfesten ikväll....

Nu ska jag ta bussen till mannens jobb och hämta bilen. Måste bara fixa till mig lite så jag inte skrämmer några små barn.

Kommentarer
Postat av: Bim HD

ler

Hoppas du kommer bort och hem utan att ha skrämt för många småbarn ;) Hihihi, den var rätt bra :p

Hm, nu när det har varit såpass varmt som det varit, dock INTE idag, brrr... regn, åska(?) och 10grader... det ÄR kallt mot förut, hihihi... Då har de där jag tränat påpekat att det KAN vara bra att ibland dricka en sportdryck, köpt eller egengjord, för att få i sig mineraler och salter som man tappar när man svettas... Räcker inte i värmen att bara dricka vatten... Ja, man ska inte dricka sportdryck i parti och minut, men växla in lite på det ibland också... Gäller nog för dig också som blir mer än varm :p Ladda lite med det under dansen ibland så kan det hända att huvudvärk efter träning går fortare över... vätskebrist brukar vara huvudvärk och att man fryser... kommer rätt omgående och då räcker det tydligen inte med bara vatten... går liksom inte nog fort in och ut i kroppen...

Må så grankott... ngn som blev hiskeligt långrandig där... men i bloggen var jag inte alls rangig... men massa egobilder, hahaha... brukar inte vara bilder normalt(?) annars ;)

2008-06-13 @ 19:13:12
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/index.htm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0