Imorgon jobb...

Nu har jag två och en halv arbetsdag att arbeta in, suck varför ska barnen alltid bli sjuka när Jörgen inte är hemma ?.

 Så istället för att vara ledig och försöka bringa ordning här hemma efter senaste veckans stök ska jag jobba imorgon. På kvällen har dottern sin ridning så vi åker förhoppningsvis dit alla tre. Hennes magont gick över i torsdags lika fort som det kom och hon har ätit normalt hela helgen.
Ska försöka packa ner alla ihopsamlade julsaker som ockuperar matsalsbordet innan Jörgen kommer hem på onsdag. Ska verkligen bli spännande att se om kläderna han köpt till mig passar...

Pencillinkuren tog slut igår och hostan har nästan gått över, kände mig iallafall tillräckligt frisk för att betala barnvakt och åka och dansa med kompisarna igår kväll. Ett ordenligt motionspass blev det och det var så kul att dansa med alla goa dansfavoriter igen och en ny favorit fick jag också !
Tack och lov har jag inte gått upp i vikt på de två veckor jag slarvat med maten och inte dansat. Men nu ska det bli ändring på det, nästa söndag börjar fortsättningskurs 1 i bugg på dansklubben och torsdagen efter börjar buggkurs avancé på Lazars dansskola.
Jag har inte satt något mål på hur mycket jag ska gå ner eftersom det gått så lätt (för första gången) men kanske 3-5 kilo till beroende på hur mycket muskler jag lyckas bygga med dansen. Det är ordenlig skillnad på hur lätt det är att dansa när jag väger 10 kilo mindre än när jag började.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0