Dagen från helvetet....

Skrev ett långt inlägg igår som blogger åt upp, suck...
Ska man vara tvungen att skriva allt i word som autosparar ?

Igår efter jobbet var jag helt slutkörd. Som en sladdrig disktrasa. Hem fixa mat till barnen och när det var en halv timme kvar till vi skulle åka till dotterns ridning stupade jag i säng och bara låg där en stund.
Dottern var superduktig och kunde nästan ta på sig alla ridkläder själv, behövde bara hjälpa henne med säkerhetsvästen och stövlarna. Iväg, lite sena och då upptäcker jag att det är minusgrader, shit jag har inga långkalsonger på mig: det kommer bli kallt....
Sonen somnar lagom till när vi anländer till stallet. Ruska liv i honom och in i skitlukten :(
Ridningen gick tack och lov bra och vi tog oss hem.
Trots att jag var dödstrött kunde jag inte somna så imorse var det inte lätt att ta sig upp ur sängen, tur att jag duschade och tvättade håret innan jag gick och lade mig igår för vi hade minus 6 grader. Ut och sätta i motorvärmaren så jag slipper skrapa rutorna och in och fixa frukost. Poff, så går jordfelsbrytaren. Ut och dra ur kontakten, sänka effekten på kupévärmaren, in och sätta på strömmen igen och då upptäcker jag att skjutdörren på bortsidan är öppen och har varit hela natten vilken tur att det inte regnat ! Stänger och sätter i kontakten till motorvärmaren igen. In och fortsätter äta och sen igen, poff. &%#¤@ !!! Skit samma, bilen får vara kall. Skickar ut ungarna i bilen och ska starta.
Raka raka raka säger bilen. &%#%%" igen !
Batteriet är slut och det är bara att skicka dottern till skolan gående försenad och högljutt klagande: jag orkar inte gå.
Gå in och sätta på långkalsonger och vantar och ta sonen i handen och gå till dagmamman. Tack och lov att han är hos extradagmamman idag så det är åt samma håll som dottern när jag ska hämta dem i eftermiddag. 
Slängde in sonen och sprang till bussen och jag hann med !
Kom bara 1 timme senare än vanligt till jobbet, urk.
Hostar fortfarande och känner förkylningen komma tillbaka. Kan iallafall glädjas åt att solen skiner in genom fönstren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0