Let's Dance

Jag säger bara WOW !
Vilken klänning Tina hade ikväll !!!
På TV4 finns hela dansen.
Jag blev ordentligt sysugen när jag såg den. Har inte sytt festblåsor på över 10 år då jag tyvärr blev tvungen att stänga syateljén pga sjukdom.

Jag var på den andra buggkursens första lektion igår. Det var inte så kul som det hade kunnat vara.
När jag kom dit trodde jag inte mina ögon. Det var hur många kvinnor som helst. Nästan inga män. Det är nämligen inte paranmälan på den kursen. Men jag var där med en killkompis.

En stund efter start var det 20 kvinnor och 8 män plus kursläraren som bara dansade en dans under kvällen och det var med mig.
2 av herrarna dansade bara med sina fruar så då blev det 6 herrar som delade på 18 kvinnor !!!!

Dessutom hade över hälften av tanterna stark parfym på sig så det var bara att slänga sig ner i väskan och ta ventoline direkt.

Känner mig inte direkt sugen att gå dit nästa vecka, funderar på att hoppa av....

På söndag är det den andra buggkursen. sen ska jag försöka hitta något annat ställe att dansa på i början på veckan.

Kommentarer
Postat av: Bim H-D

Urk... Ja, över dessa som alltid verkar vräka över sig parfymer så man själv håller på att få andnöd... blir dyngtät i snoken och låter dyngförkyld, blää... ögonen rinner och hej å hå... JA, det är lite lindrigare ibland, men... vissa ÄR ju inte kloka!!! Försöker de sig på att ragga kanske? hm, då borde det vara mer än kvinnor då kanske :p
Är så på gymmet också ibland - de äldre sprayar parfym så man nyser halvt ihjäl sig och snorar... och hostar... och så tittar de styggt på en annan om man väljer att ta lite spray i håret innan man går ut... spray och starka (menar tunga och skarpa) parfymer ÄR det lite skillnad på faktiskt. Och DÄR sitter det tom stora plakat om av som INTE bör användas - hjälper? nopp...
Må så gott... värmländskan... kramis, ngn som inte direkt var avis på det besök på kurs du hade där - trots allt... hm...

2008-02-02 @ 14:42:18
URL: http://www.sjoebacka.se
Postat av: ingela

Hårspray är nästan lika illa för min astma när jag är känslig. Det innehåller ju också parfym och "hänger" liksom i luften. Fast lika illa som cigarettrök och brandrök är det inte.

2008-02-03 @ 22:07:14
URL: http://ingelasmobil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0