Danshelg Lucia

Jag körde 110 mil totalt med den lilla dansmobilen, den for som ett skållat troll på vägarna ;)
Blev jättekär i Citroen C1. Kanske skulle skriva till tomten ?

Stannade och kissade på IKEA i Örebro och frågade efter en Burger King. Det fanns visst bara inne i centrum och så långt från motorvägen ville jag inte avvika.
Fortsatte norrut och passande på att tanka och brevid hittade jag ett gatukök för lite sen lunch.
Det var vinterväglag i Dalarna så det var tungan rätt i munnen och anpassa hasigheten som gällde.
Kom fram till A och det var verkligen som vinter i Bullerbyn !
En massa faluröda stugor/hus och lador. Massor med snö :)
Några timmar kvar tills festen skulle börja installerade jag mig i gästrummet.
Vi åkte för att handla ingredienser till efterrätten och lite till och sen hem för att göra iordning i Byastugan. Jag gjorde mig iordning först och sen körde jag dit för att fixa kladdkaka till 25 personer.
Kocken (också en dansare) var i full gång med oxfilén så vi fick samsas. Första gången jag gjort 6 satser kladdkaka på en gång !
Det kom flera som ville smaka på smeten....
Middagen ställdes fram alldeles i anslutning till att Dansbandskampen började kl. 20 (såg det på projektor och duk) och vi hade en härlig middag (fastän vi inte såg så mycket på DBK) . Vissa sms-röstade (på bl.a Larz Kristerz *urk*)
Satt brevid A och mittemot E och B. Vi fyra bevisade verkligen att man kan ha kul utan sprit :)
De flesta andra hade alkohol i glasen så när DBK var slut så var en del rätt sliriga. Folk var sega på att börja dansa så jag drog ut A på dansgolvet och sen började de andra också att dansa.
Dansade (förde) foxx med J och det var kul. Sen förde hon och WOW vilket norrlandsgung hon har den tjejen !!!
Vi dansade många gånger under kvällen/natten/morgonen. Förde även B och jag tror att det var hennes första tjejfoxx ?

Sen gick jag runt och bjöd upp (nästan) alla killar som var där. Ingen som vågade nobba mig när jag var den enda som inte var från Dalarna.
Uppbjudningsfrasen: "Jag har kört 50 mil för att dansa med dig" funkade bra, hahaha...
Allt eftersom kvällen blev natt droppade den ena efter den andra av och till slut var det bara jag, A, J och I som alla skulle sova hos A. Vi städade av det mesta och packade in allt i bilarna för transport hem till A, då var kl. 4.30.
Flickorna I och J var så trötta så de stupade isäng (A:s ;) ) för att (bara !) sova medan jag och A satt och pratade om den lyckade kvällen och kollade in det senaste på DM. 5.30 hade vi ätit lite och gick för att sova. 11.25 vaknade jag av att det fnissades en massa inne hos A, så då var det bara att släpa sig upp. Flickorna hade bråttom iväg så vi åt frukost själva senare. Dusch, hårtvätt och sen kolla hur långt det var till Kristinehamn.
Shit !
GPSen tyckte att jag skulle  åka 14.30 för att hinna till dansen kl. 18, men klockan vart 15.30 innan jag var klar och sa hejdå till A.
Tack och lov hade jag planerat vägen ner med hjälp av A så jag skulle slippa de sämsta vägarna och det lönade sig för jag körde in drygt 30 minuter. Stannade och kissade i Hällefors (på typ 3 sekunder på Statoil, hihi) och sen iväg som en raket igen. Så har ni som bor i Dalarna sett en liten silverfärgad bil svischa förbi i söndags eftermiddag så var det bara jag !
väl framme i Kristinehamn var det lite svårt att hitta parkering för jag hade visst kört förbi den när jag letade efter folkets hus.
Highlights spelade för fullt så det var bara in snabbt på handikapptoaletten och göra en Stålmannen :) Nja, riktigt så fort gick det inte att byta om, ta på kontaktlinser och sminka mig...

Iallafall såg jag flera kända ansikten på dansgolvet så det var bara att vänta på låtbyte och då kom D och bjöd upp. Sen dansade jag bl. a med S, R, H och T. S var speciellt svår att få tag på för en andra dans så den fick jag visst ha innestående till nästa gång vi är på samma dans...
Tyckte att det var lång paus, men det känns ju alltid så när man väntar och inte dansar. Nästa gång ska jag se till att dansa istället.
Hade inte ätit någon middag, men det fanns både räkmacka och kokt korv i caféet så jag klarade mig bra på det.
Innan jag hann blinka var den underbara danskvällen slut och jag gick för att byta om till torra kläder, ta ut linserna och byta skor. Blev lite dansprat med folk påväg ut, bl.a arrangören N. Hon är på Teneriffa och solar sig nu den lyckosten...
Casanovas skiva höll mig sällskap påväg hem genom sverige och sen kom det ounvikliga faktumet att man bäljat i sig en massa vatten under kvällen. Ville egentligen inte stanna, men i Vårgårda kunde jag inte hålla mig längre utan stannade på Rasta.
Stängt sedan 22.
Inga toaletter utanför.
SKIT !
In i bilen genomfrusen och körde till Alingsås och in vid Preem. Ingen toalett. Körde över på andra sidan E20 på statoil fanns det heller ingen toalett. Då var jag FÖRBANNAD !
Vad ska jag göra ? Sätta mig i en buske ?
Hade ju slösat nog med tid genom att springa runt och leta.
Bara att styra kosan mot Göteborg och hoppas att inget oförutsett inträffar för då hade jag kissat på mig...
Efter en bra bit var det en liten rastplatsskylt Tollered. Toalett !!
Hade dragit ner byxorna innan jag kom fram till toadörren om det inte var för att det stod en långtradare och sov alldeles intill...
Betydligt lättare for jag nöjd hemåt och var hemma 1.30.

Jag hade en helt underbar helg. Mycket roligare och billigare än Öviksmaran, mindre dans men mer socialt.
Tror att jag buggade bara 5 gånger på hela helgen !
Det blev liksom förmycket dans med 2 x 8 timmars dans i Övik, fötterna blev trötta och ryggen pajjade. Nu tillbringade jag iof sig en massa timmar i bilen i helgen, men det var helt ok.
Förutom att jag blev förkyld när jag kom hem, men det var det värt :)

Kommentarer
Postat av: Bodil

Jo då. Nog var det första tjejfoxxen. På bra nog många år i alla fall! ;) Tack o bock! :)

2008-12-26 @ 00:31:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0