Brist på mode ?

Den senaste månaden ( jag varit hemma på heltid) har jag nästan bara haft jeans, linne och huv/luvtröja. Jag har köpt flera nya huvtröjor och vi har så kallt hemma att det är skönt att kunna sticka in händerna i fickorna och värma dem lite.
Var runt i lite klädaffärer häromdagen och tittade på vårmodet men hittade inget som intresserade mig. Jag har nämligen fått för mig att jag vill ha en byxkjol !
Eftersom 80-talets stil verkar vara på väg tillbaka så hoppades jag att byxkjolen skulle få en renässans. Älskade verkligen byxkjol då och hade flera stycken.
Vår lokala klädbutik hade heller ingen byxkjol, men hon berättade att det har funnit lite nu och då... De hade rea så jag köpte 2 nya linnen i polyester, en brun och en ljusblå. Perfekt att dansa i, torkar fort och håller formen efter tvätt.

Det är svårt för mig att motivera mig själv till att klä upp mig när jag inte ska någonstans. Till danserna har jag ofta linne och capribyxor eller ett par snygga tunna Nike fit-byxor. Hemma har jag varma och sköna vardagskläder. Enda gången jag klätt upp mig ordentligt senaste månaden var till Operan och när vi var på Rockbaren. Till Operan var stilen söndagsskolefröken och kvällen innan när vi var på rockbaren var stilen den motsatta (!?) :)
Det enda som saknades till den outfiten var en svart tyllkjol. Får nog ta och sy mig en...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0